sila klik pada iklan dibawah sebagai tanda sokongan pada blog ini :

Tuesday, January 11, 2011

Kesilapan....


Pelajar-pelajar yang dikasihi...tiada seorang pun dikalangan manusia yang tidak pernah melakukan kesilapan..kesilapan adalah perkara yang tidak diingini, tetapi tiada yang terlepas dari melakukannya, atau sesekali kita terpaksa menanggung akibat daripada kesalahan atau kesilapan orang lain..
Sekiranya kesilapan dilakukan ketika kita masih dalam proses pembelajaran, membentuk kematangan, mahupun meningkat dewasa, tidak mengapa...guru, ibubapa, ataupun insan lain yang lebih berpengalaman akan membetulkan kesalahan kita, sebaiknya...seikhlasnya... Dari situ, kita akan membentuk satu peningkatan sahsiah melalui pengajaran, mahupun tauladan...akan tetapi, sekiranya kesalahan itu dilakukan secara berulang-ulang, ianya hanya akan merosakkan jati diri insan itu... Perbuatan ini tidak harus berlaku...sekiranya tiada kesedaran, kesalahan itu akan terus diulang tanpa rasa bersalah atau berdosa, sepertimana ketika ia dilakukan buat kali pertama...lebih-lebih lagi jika melibatkan dosa besar...na'uzubillah..
So, as a teacher, I took this responsibility to remind my beloved pupils..my beloved students...that's ok for you to make mistake...I'll try my best to correct your mistake...because this is your learning process..but, no repeating mistake are acceptable... Listen to me my pupils..my student...please learn something from every mistake you've done...Seriously...be carefull in making a decition, or choosing something..because one day, your single little mistake may ruins your whole life...broke your pride...neverending suffer....
Kids...I'll always pray to God, for your blissness..please, do the same for me...

No comments:

Post a Comment